Lähde protoilemaan!

Kyky muotoilla liiketoimintaa (asiakaskokemusta, konsepteja, myyntiprosessia jne.) uusiksi on ainoa pysyvä kilpailuetu, kun palvelumallien elinkaari lyhenee oleellisesti. Vanhan myyminen on kallista, kun toiminnnan parasta-ennen-pvm ja kilpailuetu meni jo. Edelläkävijät voittavat ja pienikin liike tekee eron. Lähtekää muutoksen tielle, uudistakaa itsenne, oppikaa tarvittavat digiajan taidot ja synnyttäkää uutta kulttuuria.

Oleellista uusien prototyyppien luomisessa on ennakkoluuloton asenne, toimialarajojen ylittäminen, p(v)arastaminen, sidosryhmien yhdistäminen, nopea kokeileminen ja asiakkaiden kanssa tehtävä kehitystyö. Tämä homma vaatii rohkeutta hypätä uuteen, mutta jo pienilläkin panostuksilla saadaan aikaiseksi erottuvuutta. Ohessa muutama raakile-proto, josta voisi lähteä muovailemaan jotain uutta ja toivottavasti jotain mullistavaa. Mutta, pienetkin askeleet luovat kyvykkyyttä ja kulttuuria, jota et voi ostaa palveluna. 

Katso oheisia protoaihioita, niitä on tulossa pikkuhiljaa lisää. Julkaisen prototyypeistä vain osan, suuntaviivoja.